Kodulehe optimeerimine, nähtavuse tõstmine Googles - Brandweb

Kodulehe optimeerimine (SEO)

Mis on kodulehe optimeerimine (SEO)?

Kodulehe optimeerimise ehk SEO eesmärk on tuua Sinu ettevõttele suuremat nähtavust otsingumootorites. Näiteks, kui soovid leida odavat hotelli Milanos, siis arvatavasti otsiksid Google’st midagi taolist: ,,cheap hotel in Milano”. Tulemusi on mitukümmend miljonit. Teada-tuntud fakt on see, et inimesed tavaliselt teisele leheküljele ei vaatagi. Seetõttu on tähtis optimeerida oma koduleht, et tõusta Google otsingutulemustes võimalikult kõrgele.

SEO lühend tuleneb inglisekeelsest terminist “Seach Engine Optimization” ning eestikeelne tähendus on otsingumootori optimeerimine. SEO teenus hõlmab erinevaid tegevusi, mille kombineerimisel genereeritakse suuremat liiklust Sinu veebipoele või kodulehele läbi erinevate otsingumootorite. Nende tegevuste eesmärk on olla pidevalt asjakohane ning pakkuda oma sihtgrupile relevantset sisu.

Miks on SEO pidev töö?

Kui oled saavutanud hea positsiooni Googles, ei tasu kohe loobuda SEO’st. On tähtis meeles pidada, et veebisait vajab pidevat uuendamist. Tähtis on rakendada uusi teadmisi ja nippe, et hoida oma kõrget positsiooni otsingumootorites. Vastasel juhul positsioon nõrgeneb. Nagu ka sportlased peavad treenima, et vormis püsida, peaks kodulehe omanik SEO’d vormis hoidma. On lõputult võimalusi, kuidas hoida oma kodulehte tippvormis. Saad alati luua juurde uusi lehti ja teha erinevaid kategooriaid. Uute lehtede puhul saad luua uut konteksti. Uus kontekst loob uusi võimalusi optimeerimiseks. Samuti tuleb iga kuu jälgiga oma märksõnade efektiivsust. Kui näed, et Sinu valitud märksõnad ei ole otsitavad, siis tuleb muuta neid ning teha uusi analüüse iga kuu. Kuidas saada aru, et Sinu märksõnad ei tööta? Siinkohal on kõige kergemaks abivahendiks analüüsiprogrammid, näiteks Google Analytics. Seal näed ära, millisel positsioonil oled mõne konkreetse märksõnaga ning kui palju liiklust oled toonud oma kodulehele otsingumootorite kaudu. Kui märksõna positsioon ei tõuse ning konkurents on liiga tihe antud sõnaga, siis on targem läheneda asjale teistmoodi ning valida uus märksõna.

SEO hind

SEO eesmärgiks on leida asjakohased märksõnad ja optimeerida koduleht nende järgi, et parandada leitavust otsingumootorites. Millest kujuneb SEO hind? Lühike vastus: märksõnade analüüs, tehniline optimeerimine, lehtede optimeerimine, kokkuvõtliku analüüsi läbiviimine. 

Esimese sammuna teeme märksõnade analüüsi. Analüüsiks kasutame tarkvara, mis annab infot spetsiifiliselt iga märksõna otsingusageduse ja klikisageduse kohta. Seejärel toimub tehniline optimeerimine.  Tehniline optimeerimine sisaldab tegevusi, mis kiirendavad lehte ja parendavad kasutajasõbralikkust. Samuti vaatame üle kõige populaarsemad seadmed, mida kodulehe külastajad kasutavad ning optimeerime kasutajakogemust vastavalt seadmele. Kui tehniline SEO on valmis, alustame piltide, tekstide ja lehtede optimeerimisega vastavalt märksõnade analüüsile. See protsess viiakse läbi igal lehel ja postitusel. Iga kuu möödudes saadame kokkuvõtliku analüüsi eelneva SEO kuu kohta. SEO hind on 195 €/kuu.

On palju tegureid, mis aitavad saavutada parema positsiooni:

  1. kasutajasõbralik koduleht,
  2. Sinu kodulehe linkimine teistel veebilehtedel,
  3. kiirus,
  4. märksõnade valimine,
  5. koodi puhastamine,
  6. mobiilisõbralikkus jpm.

Teie firma eesmärgiks on pakkuda parimaid tooteid oma klientidele parimal viisil. Google püüab teha täpselt sama, vastavalt otsingule tuuakse kliendile esimesel kodulehel kõige paremad, täpsemad ja relevantsemad tulemused välja.  Seetõttu parendatakse ja uuendatakse nende algoritmi ning leitakse paremad moodused, kuidas pakkuda kõige relevantsemaid otsingutulemusi oma klientidele. Seepärast on tähtis olla alati asjakohane. Mitte ainult Google’i, vaid ka tarbija silmis.

SEO teenus – optimeerimise eduvõti

Sihtgruppide valimisel on tähtis olla täpne. Tähtis on mõelda oma kliendi moodi. Kui Su ettevõte tegeleb näiteks kohvitoodete ja kohvimasinate müümisega, siis on tähtis olla spetsiifiline. Märksõna “kohv” on liiga lai ning tõenäoliselt kliendid ei otsiks niiviisi, kui nad just kohvi tähendust ei otsi. Siin tuleks selgeks teha, kes kuuluvad antud ettevõtte sihtgruppi. Näiteks analüüsi kaudu leiad, et hoopiski on kontorid need, kes võiksid potentsiaalselt osta kohvimasinaid. Võikski kasutada märksõna “kohvimasin kontorisse”. Kui antud märksõna toob rohkem liiklust, saad juba genereerida järgmisi märksõnu lähtudes eelnevast.

Asjakohane ja tabav tekst toob tulemusi. Kindlasti ei aita kaasa, kui liialdada märksõnade mainimisega või kirjutada esseed, mis ei puutu kuidagi asjasse. Google näeb sellest läbi, mistõttu langeb positsioon madalamale kui peaks. Oluline pole kvantiteet, vaid kvaliteet!

Loe lisaks meie blogipostitust ,,Ole Google otsingus esimene!

Märksõnade valimine

Kindlasti oled kursis, kui keeruline võib olla märksõnade valimine. Sa ei taha kasutada samu sõnu ja fraase, mida Su konkurendid kasutavad, aga samas need on just need sõnad, mis toovad liiklust Su kodulehele. Ning nüüd Sa ei tea, kuidas antud olukorrale läheneda. Hea uudis on see, et Sa oled jõudnud Brandwebi kodulehele ning meie oleme juhuslikult päris osavad selles valdkonnas. Kui aga Sa oled täiesti uus antud valdkonnas, siis esimese asjana seletaksime Sulle ära, mis on märksõnad: sõnad ja fraasid, mida Su potentsiaalsed kliendid otsingumootoris kasutavad; sõnad ja fraasid, mis kirjeldavad teemasid, millest Su koduleht kirjutab. Ideaalses maailmas võiksid need kaks definitsiooni omavahel klappida, kuid alati ei pruugi nii minna. Nüüd, kui need seletused ei kattu ning kui minna tagasi eelneva juurde (konkurendid kasutavad samu märksõnu), siis tuleb mängu SEO üks olulisemaid osasid – märksõnade analüüs.

Märksõnade analüüs

Märksõnade analüüs aitab Sul välja selgitada oma sihtgrupi tavapäraseid tunnuseid (sõnade kasutus, millised fraasid on populaarsed jpm) ning mõelda nagu nemad. Niiviisi leiad vajalikud teemad, mida saad lisada oma sisuturundusse ja strateegiasse. Kui Sa tead täpselt, mida Su sihtgrupp otsib, saad Sa täpselt selleks optimeerida oma kodulehte ning tuua neile soovitud vastuseid.

Esimene samm on ajurünnak. Leia oma toodete ja teenuste nišš ning nüüd koosta pikk list kõikidest sõnadest, millega soovid olla leitav. Seejärel võid leida relevantseid sõnu kasutades tarkvara Moz või kasvõi Google. Sisesta oma sõna või fraas otsingureale ning juba näed laiendust sarnaste sõnade ja fraasidega. Lisa ka need kõik oma listi. Seejärel saad Mozist järele vaadata nelja mõõdikut: kuu keskmine maht, raskustase, orgaaniline kliki suhe otsingutulemustes ilmumise arvuga ning prioriteet. Kuu keskmine maht näitab ära, kui palju antud märksõna keskmiselt kuus otsitakse. Raskustase näitab, kui palju juba antud sõna kasutatakse, kliki ning vaatamise suhe näitab kui palju oled sa nähtav otsingutulemustes ning kui paljud  reaalselt Su kodulehele klikivad. Prioriteet hõlmab kõiki eelnevaid faktoreid. Kui oled koostanud oma märksõnade listi näiteks Excelis, siis lisa juurde need neli tulpa ning seejärel hakka järjestama. Siinkohal mainin, kuna Eesti turg on väiksem, ei pruugi alati igale sõnale vastuseid olla.

Kus kasutada märksõnu?

Nüüd selgub, miks on tähtis omada mitmelehelist kodulehte. Sa ei saa optimeerida ühelehelist kodulehte 30 erineva märksõnaga. Soovitame Sul muuta oma üheleheline koduleht mitmeleheliseks ning jagada kontekst laiali. Vastavalt sisule jaga oma märksõnad laiali. Võta kasutusele ka järgmine soovitus – lisa uus leht, mis on mõeldud ainult blogi või uudiste jaoks. Nii saad hoida oma kliente kursis ning optimeerida igat uut postitust oma märksõnadega. Google hindab uut ja värsket sisu. Optimeeri oma kodulehte pidevalt ning hoia oma märksõnade tulemustel silma peal.

Brandweb pakub SEO teenust põhjusega: oleme näinud piisavalt, kuidas ettevõtted rabelevad, et tegeleda kodulehe optimeerimisega, hoida samal ajal kõikidel märksõnadel silma peal, uuendada sisu ja lisaks ka teha oma tööülesandeid. Kui tunned, et SEO on liialt suur kohustus, siis kutsu appi SEO spetsialist. Kindlasti ära loobu, Su esimesed tulemused hakkavad alles ilmuma pärast 4-6 kuud. SEO on järjepidev töö, ole kannatlik ning head tulemused hakkavad ilmuma.

Kuidas Google indekseerimine toimub?

  1. Teie lehed on Google jaoks esmakordselt nähtavad
  2. Google kontollib Teie kodulehte
  3. Seejärel Google indekseerib kodulehte
  4. Veebileht ilmub Google otsingutulemuste lehel
  5. Kasutaja külastab Teie kodulehte läbi Google otsingutulemuste

Viis loetletud põhjust näitavad, miks on väga tähtis panustada SEO’sse ja miks see peab olema korrektselt tehtud enne, kui Google külastab ja indekseerib Teie kodulehte. Korralikult tehtud töö tagab, et Teie veebisait jõuab õigete inimesteni, kui nad otsivad midagi oma arvutis, tahvelarvutis või telefonis. Kõik alates lehe kiirusest kuni pildi optimeerimiseni võetakse arvesse algoritmis, mis määrab Teie veebilehe positsiooni otsingutulemustes.

Kodulehe optimeerimine

Otsingumootori optimeerimine

Alates 320 € /kuu

  • Parandab Teie positsiooni Googles
  • Suurendab Teie brändi nähtavust
  • Juhib rohkem liiklust Teie kodulehele
  • Analüüsid ja aruanded iga kuu
  • Suhtlemine Brandwebiga iga nädal

Olete huvitatud?

Olete alati teretulnud meiega ühendust võtma, kui soovite uut veebilahendust või uuendada olemasolevat. Aitame hea meelega.

Saada päring
Tagasi